12 Kasım 2014 Çarşamba

Pudingli Kek

Pudingli Kek
Sizlerle çok ama çok lezzetli bir kek tarifi paylaşmak istiyorum: Bu kekin yapılışını yabancı sitelerde çokça görüyordum, son zamanlarda bizlerde de çok moda oldu. Mutlaka deneyin derim; çok lezzetli oluyor. Ben kekimi istediğim gibi süsleyemedim çünkü çok acelem vardı, eminim siz daha güzel süsleyebilirsiniz. 

Malzemeler:
2 yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
6 yemek kaşığı un


Üzeri için:
2 paket muzlu puding
6 su bardağı süt
1 paket kremşanti ve süt

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri mikserle kıvam alana kadar çırpıp, daha sonra içine sırasıyla süt ve sıvı yağ katıp, düşük devirde çok az çırpıp, elediğimiz unu, kabartma tozunu, vanılya ve kakaoyu katıp karıştıralım. Kalıbımızı -ben orta büyüklükte bir bor cam kullandım- yağlayıp hafif unladıktan sonra, karışımı kalıba döküp, önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirelim. Diğer tarafta pudingimizi pişirelim. (Pudingin paketinin arkasında süt ölçüsü 3,5 su bardağı yazıyor, ben biraz katı olsun istediğim için 1 paket puding için 3 su bardağı süt kullandım.) İki paket puding pişirdim ama hepsi çok geldiği için hepsini kullanmadım. Pişen kekimizi resimde gördüğünüz gibi üzerine aralık vererek delikler açalım ve pişen ve ilk ısısı çıkan pudingimizi kekimizin üzerini kapatacak şekilde dökelim. Diğer taraftan keke delikler açarken çıkan kek parçalarını rabottan geçirelim ve pudingin üzerine ufalanmış keklerimizi güzelce yayalım. En son olarak da 2 paket kremşantiyi kutunun arkasında yazan süt ölçüsüyle çırpalım, çırpılmış kremşantiyi kekimizin en üstüne yayalım ve istediğimiz şekilde süsleyelim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder