17 Kasım 2014 Pazartesi

Börekitaş

Börekitaş
Uzun zamandan beri aklımda olan, ama bir türlü fırsatını bulup yapamadığım, Selin Kutucular'ın börekitaş tarifini denedim ve sonuç bana göre mükemmel oldu... Siz de denerseniz memnun kalacağınıza eminim. Bu tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum:

Malzemeler:
1 su bardağı eski kaşar rendesi
450 gr. un
250 gr. oda sıcaklığında margarin. (Ben yarı tereyağı, yarı margarin kullandım.)
2 çorba kaşığı sirke
1 kahve fincanı su
2 çay kaşığı tuz

İç malzemesi:
1 dilim beyaz peynir
2 adet haşlanmış ve rendelenmiş patates
Tuz
1 yumurta
1 yumurtanın akı. (Sarısını üzerine sürmek için ayıralım)

Yapılışı:
Hamur malzemelerini hepsini bir kaba koyup, yumuşak bir hamur elde edelim. Küçük parçalara ayırıp, top yapalım ve bir kabın içerisine koyup, üzerini streçleyip, buz dolabında 1 gün bekletelim. Ertesi gün dolaptan çıkarıp 15 dakika sonra her bir parçayı merdane ile açıp, içerisine bir kapta karıştırdığımız iç malzemeden yeterince koyup kapatalım. Tepsiye dizdiğimiz böreklerimizin üzerine yumurta sarısını sürelim. Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırınımızda üzeri kızarana kadar pişirelim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder