25 Kasım 2014 Salı

Pizza

Pizza
Biz artık dışarıdan pizza yiyemiyoruz. Geçenlerde arkadaşlarım bize geldiğinde dışarıdan pizza söyledik. İnanın ben arkadaşlarımın önüne böyle bir pizza koymaktan utandım. Pizza, pizza değil, bildiğiniz ramazan pidesi olmuş. Ne içinde doğru dürüst malzemesi, ne de üzerinde yeterince kaşarı var... O günden beridir ben artık pizzalarımı evde yapıyorum. Bu tarifi de sizlerle paylaşmak istiyorum. İnanın hem daha bereketli, hem de çok daha güzel oluyor.

Malzemeler:

4,5 su bardağı un
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı su
Yarım çay bardağından biraz daha az sıvı yağ
Yarım paket maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker


İç malzemesi:
Domates sosu
2 diş sarımsak
Kaşar peyniri
Mantar
Sivri biber
Sucuk
Salam
Zeytin
Ve bunun dışında istedğiniz diğer malzemeler
İç malzeme miktarlarını yazmıyorum, siz ne kadar istiyorsanız o kadar koyabilirsiniz.

Yapılışı:
Önce hamur malzemelerinin hepsini karıştırıp, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapıp, 1 saat mayalanması için ılık bir yerde dinlendiriyoruz. Mayalanan hamuru, tepsinizin büyüklüğüne göre (ben ikiye böldüm) bölüp, merdane ile pizza gibi yuvarlak şekilde açıyoruz. Tepsiye yerleştirip üzerine varsa domates sosunu sürüyoruz, 
yoksa domates salçasını sulandırıp içine iki diş sarımsak ezip, karıştırıp sos yapabilirsiniz. Benim evde yaptığım domates biber karışımlı sosum vardı, ondan sürdüm. Sosu güzelce pizzamızın üzerine yayalım ve üzerine evde ne malzeme varsa, kaşar peyniri hariç koyalım. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirelim. Pişmeye yakın pizzamızı dışarı alıp, rendelediğimiz kaşarı üzerine yayıp, tekrar fırına verelim. Kaşar eridiğinde, pizzamızı fırında çıkartıp sıcak sıcak servis yapalım. Kaşar peyniri ne kadar bol olursa, pizza o kadar güzel oluyor. Bu ölçülerle dört kişi rahatlıkla doyabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder