18 Ekim 2014 Cumartesi

Poğaça

Peynirli Poğaça
Sevgili ablamın sık sık yaptığı bir tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum. Hem kıyır kıyır, hem yumuşacık bir poğaça... Umarım beğenirsiniz.

ABLAMIN POĞAÇASI

Malzemeler:
250 gr erimiş tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta (Bir tanesinin sarısı üzeri için ayrılıcak.)
1 çay bardağı yoğurt
1,5 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu

Aldığı kadar un

İç malzemesi:
Peynir
Maydanoz

Yapılışı:
Bütün malzemeleri bir kaba koyup yumuşak bir hamur elde edelim ve hamurdan küçük parçalar koparıp elimizle açıp, içine peynir koyup yuvarlayalım. Üzeri için  ayırdığımız yumurta sarısının içine ben 1 yemek kaşığı pekmez koydum ve poğaçaların üzerine sürdüm, bir kısmını merdane ile açtım ve şekilli yuvarlak kalıbımla kesip kapattım. Bu şekilde hazırlanmış poğaçaları önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder