9 Ekim 2014 Perşembe

Fındıklı Kurabiye

Fındıklı Kurabiye
Asıl işim pasta ve kurabiye yapmak ama tarif araştırıp denemesini de çok seviyorum. Tarifi deneyip de beğenirsem mutlaka etrafımdaki kişilerin de denemesini istiyorum. Mümkün olduğu kadar çok araştırma ve deneme yapıyorum. Arada beğenmediğim ve sizlerle hiç paylaşmadığım tariflerde olmuyor değil! Bugün sizlerle tatlıgunlugu.blogspot.com da gördüğüm ve denediğim fındıklı kurabiye tarifini paylaşmak istiyorum...

FINDIKLI KURABİYE

Malzemeler:
110 gr tereyağı
Yarım su bardağı pudra şekeri
1 yumurta sarısı (Beyazını üzerine kullanacağız.)
1 paket vanilya
1 tutam tuz
1+ 1/4 su bardağı un
1 su bardağı ince dövülmüş fındık
Orjinal tarifinde yok ama ben 1 çay kaşığı kabartma tozu kullandım.

Üzeri için:
Çikolata, reçel veya marmelat kullanabilirsiniz.

Yapılışı:
Yumurta sarısı ve şekeri mikserle çırpın, daha sonra tereyağ ve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam edin. Mikseri bırakıp, karışıma un ve tuz ekleyip yumuşak bir hamur yapalım. (İsterseniz kabartma tozunu bu esnada kullanabilirsiniz.) Hamuru yoğurduktan sonra buzdolabında yarım saat bekletelim. Yarım saatin sonunda hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, ortasına parmağımızla çukur açalım. Kurabiyelerimizi önce yumurta akına daha sonra fındığa batırıp tepsiye dizelim. İşlem bittiğinde önceden ısıtılmış 180 derecelik fırınımızda 20 dk. gibi üzeri kızarmadan pişirelim. Ben kabartma tozu kullandığım için parmağımla çukur yaptığım yerler biraz kapanmıştı. Kapanan yerleri tepsiyi fırında çıkarır çıkarmaz kaşık yardımıyla kurabiyelerimin ortasına bastırıp yine çukur olmasını sağladım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder