20 Nisan 2015 Pazartesi

Limonlu Kurabiye

Limonlu Kurabiye
Yaptıkça yiyorum, yedikçe kilo alıyorum. Bu aralar tam bir çıkmazdayım. Yeni yeni tarifler yapmayı, yeni yeni lezzetler tatmayı çok seviyorum ama bu arada kilolar da alıp başını gidiyor. Bu gün yine instagram'da @drnsfk sitesinde gördüğüm ve mutlaka denemeliyim dediğim bir tarifi denedim. Sizlerle de paylaşmak istiyorum:

LİMONLU KURABİYE

Malzemeler:
170 gram oda ısısında tereyağı. (Ben yarısını tereyağı yerine margarin kullandım.)
40 gram pudra şekeri
2 yemek kaşığı yeşil limon suyu
1 yemek kaşığı sıvı vanilya
250 gram + 2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası
Bir çimdik tuz

Üzeri için:
40 gr pudra şekeri

Yapılışı:
Tereyağı ve pudra şekerini mikser ile çırpalım. Limon suyu ve vanilyayı da ekleyip çırpmaya devam edelim. Daha sonra un, nişasta ve tuz ekleyip yoğuralım. Yoğurduğumuz hamuru, uzunlamasına yuvarlayalım ve streçe sarıp buzdolabına kaldıralım. 2-3 saat bekletelim. Acele işim var diyorsanız buzlukta 15 dakika bekletseniz de olur. Dolaptan çıkarttığımızda hamurumuz katı olacak ve biz de yumuşamadan hemen hamurumuzu 5 mm kalınlığında, yuvarlak olacak şekilde kesip tepsimize dizelim ve 170 derecelik önceden ısıtılmış fırında 13 dakika kadar pişirelim. Kurabiye pişerken dikkat edelim, çünkü kurabiyemizin rengi koyu olmayacak. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder