23 Nisan 2015 Perşembe

Kandil Simidi

Kandil Simidi
Bugün hem 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Cocuk Bayramı hem de Regaip kandili. Günün anlam ve önemini yansıtan bir tarif olsun istedim. Kandil simidi yapalım dedim ve yine tariflerini çok beğendiğim instagram'dan takip ettiğim b.fatihgüllüoglu'nun paylaştığı kandil simidi tarifini denedim. Çok da güzel oldu. Sizlerle de bu güzel tarifi paylaşmak istiyorum. 

KANDİL SİMİDİ
Malzemeler:
500 gr un
300 gr pastacılık margarini (benim mideme dokunduğu için bu yağlardan kullanamıyorum, onun yerine yarı tereyağı yarı margarin kullandım.)
6 gram şeker
12 gram tuz
15 gram mahlep
Öncelikle bu malzemelerin hepsini yoğuralım ve daha sonra
2 yumurta
5 gram su
10 gram yaş maya
10 gram sıvı yağ
kullanarak başka bir kapta da bu malzemeler karıştıralım. İlk karışımı da birleştirilip hamurumuzu yoğuralım. Daha sonra küçük parçalara ayırıp simit gibi şekil verip üzerine yumurta sarısı sürüp 175 derecelik fırında 16 dakika kadar pişirelim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder