5 Şubat 2015 Perşembe

Dereotlu Poğaça

Dereotlu Poğaça
Bugün misafirim var ve ben epeydir denemek isteyip de bir türlü fırsatını bulamadığım dereotlu poğaça tarifini denedim ve sonuç mükemmel oldu... Ben demiyorum, yiyenler öyle diyor! Hiç lafı uzatmadan hemen tarife geçmek istiyorum:

Malzemeler:
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ
1 şişe soda
2 yemek kaşığı şeker
1 paket maya
1,5 tatlı kaşığı tuz
Hamuruna katmak için dereotu (Miktarını size bırakıyorum.)
Aldığı kadar un
Üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı (Akını içine kullanabilirsiniz.) 


İçi için:
Peynir

Yapılışı:

Yumurta sarısı haricindeki bütün malzemelerle yumuşak bir hamur yapıp 40 dakika kadar mayalandıralım. Mayalanan hamuru mandalina büyüklüğünde bezelere ayırıp içlerine peynir koyalım ve kapatıp tepsiye dizelim. Daha sonra yumurta sarısı sürüp ılık bir yerde 40 dakika daha tepsi mayası için bekletelim ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder