4 Şubat 2015 Çarşamba

Çilli Kurabiye

Çilli Kurabiye
Bu aralar çok fazla tarif denemiyorum. Çünkü yaptıklarımın sadece tadına bile bakmak kilo almama neden oluyor. Biraz ara vermek istedim; ama elimde o kadar güzel tarifler var ki, bugün dayanamayıp yine bir tanesini denedim ve güzel olunca da sizlerle paylaşayım dedim. Orjinal adını bilmiyorum, ama ben "çilli kurabiye" adını koydum. Buyurun tarifine...

Malzemeler:
250 gr tereyağı veya margarin (Oda ısısında olacak.)
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı mısır nişastası
1 yumurta
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un (Ben yaklaşık 2,5 su bardağı un kullandım. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olacak.)

Üzeri için:
Susam

Yapılışı:
Oda ısısındaki yağımızı, yumurtamızı ve pudra şekerimizi derin bir kaba koyup mikser ile 3 dakika kadar çırpalım. Karışım homojen bir şekil alınca içine nişasta ile kakaoyu katalım ve yoğurmaya başlayalım. Daha sonra unumuzu ve kabartma tozumuzu eleyip azar azar karışıma ilave edelim. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olunca, ufak parçalar koparıp elimizle yuvarlayalım ve ayrı bir kaba koyduğumuz susama her yerini kaplayacak şekilde batıralım, tepsimize dizelim. 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 18-20 dakika pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder