3 Eylül 2014 Çarşamba

Pastane Keki

Pastane Keki
Pastane Keki

Emekli olmadan önce kek yapması bile bana atomun sırlarını çözmeye çalışmak kadar zor gelirdi. Keki fırına atardım ve fırının kapağına yapışıp yarım saat kabaracak mı acaba diye beklerdim. Şimdi ise yaptığım keklerin güzel olduğunu düşünüyorum. Tabii bütün bu tecrübeler yapa yapa, araştırarak ediniliyor ve ayrıca bir yıl boyunca kursa gittiğim Selma Demirtaş hocamızın da emeklerini yabana atmıyorum. Kendisine her zaman minnettar kalıcağım. Pastacılık kursuna gitmek benim ufkumu açtı diyebilirim. Denediğim ve sizlerle paylaştığım tariflerin orjinal olmasına çok dikkat ediyorum. Yani pastanelerde görüp de imrendiğimiz tatları evde de hep beraber yapabileceğimizi göstermek istiyorum. O zaman bugün size pastanelerdeki pufuduk kekler gibi bir kek tarifi paylaşayım.

Malzemeler:

2 büyük boy yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 paket kabarma tozu
1 fiske tuz
6 kaşık, biraz tepeleme un
Eğer kakao katacaksanız 1 çorba kaşığı kakao
Ben küçük kek kalıbına yaptığım için bu ölçüleri kullandım, eğer kek kalıbınız büyük ise malzemeleri arttırmanız gerekir. 

Yapılışı:

Öncelikle yumurtaların sarısı ve beyazı ayrılır. (Beyazlara sarı hiç karışmayacak şekilde) 1 çay bardağı şekerin 2/3'ü yumurta aklarına eklenir, bir fiske tuz atılıp mikserle traş köpüğü kıvamına gelene kadar çırpılır. (Kabı ters çevirince dökülmeyecek kadar sert olmalı.) Diğer tarafta ayırdığımız yumurta sarılarına kalan toz şeker eklenir ve mayonez kıvamına gelene kadar çırpılır. Kıvama gelen sarılara süt, yağ, vanilya, kabartma tozu ve un eklenip düşük devirde çok olmamak kaydıyla çırpılır. En sonunda aklar ve diğer karışım spatula yardımı ile katlanarak karıştırılır. (Spatula ile katlayarak karıştırmamızın sebebi yumurta beyazlarının sönmemesi içindir.) Eğer kakao kullanmak istiyorsanız bu esnada karışımdan bir miktar ayırıp 1 kaşık kakao ekleyip kullanabilirsiniz. Kalıbımızı yağlayıp hafif unladıktan sonra karışımı kalıba alabilirsiniz. 175 derecede 35-40 dk. pişiriyoruz. Her fırının pişirme süresi farklı olduğu için siz yine de kürdan testi yapmayı unutmayın derim. Afiyet olsun...

Not: Kekiniz pişerken ilk 20 dk fırının kapağını açmazsanız kekiniz sönmez. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder