4 Eylül 2014 Perşembe

Çubuk Kraker

Çubuk Kraker

Hamurla oynamayı çok seviyorum... Yeni bir şeyler denemeyi, pişirmeyi ve tabii ki de yemeyi... Ama sanırım bunlar bana biraz kilo olarak geri dönüyor. Biraz ara vermek istiyorum derken kendimi yine mutfakta kurabiye yaparken buluyorum. Bugün size pastanelerde gördüğümüz ve severek yediğimiz çubuk kraker tarifini vermek istiyorum.

Malzemeler:

125 gr tereyağı (oda ısısında)
1 tatlı kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta (sarısı üzeri için ayrılacak)
Yarım paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (ben 2 su bardağı bir de çeyrek bardak un kullandım)

Üzeri için:


Yumurta sarısı
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Çörekotu
Susam

Yapılışı:


Bütün malzemeyi karıştırıp yumuşak bir hamur elde edelim. Hamuru 1 saat buzdolabında beklettikten sonra ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, kalem uzunluğunda ince rulo yapalım, tepsiye dizelim. 
Bir kaba yumurta sarısı koyalım, üzerine 2 yemek kaşığı sıvı yağ döküp karıştıralım. Bu karışımı yaptığımız krakerlerin üzerine sürüp, üzerlerine çörekotu ve susam serpip, 175 derecelik önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirelim. Hepsi bu kadar. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder