26 Aralık 2014 Cuma

Fındıklı Köşe Kurabiye

Fındıklı Köşe Kurabiye
Bu sıralar işlerimin yoğunluğundan dolayı bloğuma uzun bir süre ara vermek zorunda kaldım. Bu arada da yeni yeni tarifler araştırdım ama denemeye vaktim olmadı. Bugün misafirim geleceği için uzun zamandır yapmayı düşündüğüm "nuss ecken kurabiye" tarifini denedim. Sizlerle de paylaşmak istiyorum:

Malzemeler:

Tabanı için:
100 gr tereyağı
2 yumurta
2 su bardağı un (Ben 2,5 su bardağı kullandım.)
Yarım su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Ara katı için:
Kayısı veya çilek reçeli. (Ben böğürtlen reçeli kullandım.)

Üzeri için:
200 gr tereyağı
1 su bardağı şeker
1 su bardağı ince çekilmiş fındık (Ben fıstık kullandım.)
1 su bardağı iri çekilmiş fındık (Ben fıstık kullandım.)
2 paket vanilya
2 yemek kaşığı su

Taban malzemelerinin hepsini bir kapta yoğuralım. Merdane ile ufak fırın tepsisi boyutunda açıp, yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize hamuru koyalım. Hamurun üzerini çatal ile delelim. Hamurun üzerine reçelimizi (taneleri hariç) yayalım. Diğer tarafta, üzeri için olan malzemelerin hepsini bir tavaya alalım ve 2-3 dakika kavuralım. Kavurduğumuz malzemeyi hamurumuzun üzerine yayalım. Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 30-35 dakika pişirelim. Pişen kurabiyemizi ılıklaşınca önce kare şeklinde, sonra kareyi çapraz olarak üçgen şeklinde kesip, uçlarını benmari usulü erittiğimiz çikolataya batırıp süsleyelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder