3 Aralık 2014 Çarşamba

Desenli Rulo Pasta

Desenli Rulo Pasta
Desenli Rulo Pasta
Yarın misafirim gelecek. Değişik bir pasta yapma fikri epeydir kafamdaydı. Uzun zamandan beri desenli rulo tarifi arıyordum. Daha önce kursumuzda yapımını öğrenmiştim, ama daha değişik olsun istedim ve geçenlerde internette dolaşırken bir tarife rastladım. Denemeye değer buldum ve yapmaya karar verdim. Sonuçta bana göre güzel bir pasta oldu. Ama ben orijinal tarife göre ölçüleri küçültüm ve kendime göre biraz değiştirdim. Keşke değiştirmeseymişim; öylesi sanırım çok daha güzel olacaktı. Ben size orjinal tarifi olduğu gibi yazacağım; siz öyle yaparsınız. 

Tarifimize başlamadan önce birşeyin altını çizmek istiyorum: Orijinal tarifte pandispanyayı fırın tepsisine koyun yazıyor, fakat resimlerde gördüğüm kadarıyla fırın tepsileri bizimkiler kadar büyük değil. Onun için siz 4 yumurtalı orijinal tarifi denerken büyük boy Borcam kullanırsanız iyi olur. Ben bu tarifte küçük fırın tepsisi kullandım ve gramajları da 3 yumurtaya göre ayarladım.


DESENLİ RULO PASTA

Malzemeler:
4 yumurta
120 gr un
120 gr toz şeker
Bir tutam tuz
Ben tarifte yoktu ama 1 paket vanilya ekledim.

Dekoratif hamur malzemesi:
1 yumurta akı
20 gr kakao (kakao yerine kırmızı gıda boyası kullanabilirsiniz)
20 gr un
30 gr şeker
30 gr tereyağı

Yapılışı:

İlk önce dekoratif hamurumuzu hazırlayalım. Malzemelerin hepsini bir kaba koyup mikser ile çırpalım. (Ben kakaoyu biraz azaltıp, yerine bir iki damla gıda boyası koydum.) Yağlı kağıdımızı fırın tepsisine (büyük boy Borcam) yayalım. Hazır olan hamurumuzu sıkma torbasına koyup, yağlı kağıdın üzerine istediğimiz bir deseni çizip, tepsimizi buzdolabımızın dondurucu kısmına atıp, 15-20 dakika bırakalım. 

Şimdi ikinci aşamaya geçelim: Bir kaba yumurtaları kıralım, üzerine şeker ve bir tutam tuz atıp mayonez kıvamına gelene kadar çırpalım. Daha sonra bu karışıma unu ve vanilyayı eleyerek ilave edelim ve spatula yardımı ile yumurtaları söndürmeden yavaşça katlayarak karıştıralım. Karışımımızı buzdolabından çıkardığımız tepsimizin üzerine döküp yayalım. Tepsiyi bir iki defa tezgahımıza vurup hava kabarcıklarını çıkarttıktan sonra, 175 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişirelim. Daha sonra tepsimizin üzerine yağlı kağıt koyup, tepsiyi dikkatli bir şekilde ters çevirelim ve pandispanyaya yapışan yağlı kağıdı dikkatlice çıkaralım. Tekrar yağlı kağıt koyup, pandispanyayı ters çevirip rulo yapalım ve soğumasını bekleyelim. Bu arada içinin kremasını hazırlayalım. Ben hazır pastacı kreması kullandım. Siz istediğiniz bir kremayı kullanabilirsiniz; kremşanti veya ganaj da yapabilirsiniz. 
Soğuttuğumuz pandispanyayı yağlı kağıdın üzerinde açıp, kenarlarından bir parmak kesip düzeltme yapalım. (Pandispanyayı ben süt ile biraz ıslattım.) Kremamızı güzelce yayıp, içerisine ne koymak isterseniz (ben vişne koydum) koyup, tekrar yağlı kağıt ile rulo yapalım ve 1-2 saat dinlenmeye bırakalım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder