22 Kasım 2013 Cuma

Milföy Tatlısı

Milföy Tatlısı
Bugün size milföyden yapılma, çok hafif, bir o kadar da lezzetli, aynı zamanda yapımı çok pratik bir tatlı tarifi vereceğim. Bu tatlıyı bir arkadaş toplantısında yedim ve ben de dahil olmak üzere bütün diğer arkadaşlarım anında tarifini ev sahibinden almak için yarışa girdik.

Milföy Tatlısı
Malzemeleri :
12 adet tatlı için:
6 adet oda sıcaklığında milföy,
1 paket pastacı kreması,
üzerini süslemek için bir miktar pudra şekeri,
varsa frambuaz sosu (yoksa farketmez, benim yediğimde yoktu, ben sonradan ekledim.)

Yapılışı :
Kare şeklindeki Milföyü ikiye kesiyoruz ve fırın tepsisine dizip, 170 derecede üzeri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra soğumasi için biraz bekliyoruz ve soğuduğundan emin olunca milföyleri tam ortasından bir bıçak yardımıyla kesiyoruz ama tam değil, dip kısmına kadar kesmeyin. Milföyler pişerken biz pastacı kremamızı kutunun üzerindeki tarife göre hazırlıyoruz. Hazırladığımız kremayı varsa bir sıkma torbasıyla, yoksa kaşık yardımıyla ortadan ikiye böldüğümüz milföyün arasına dışarı taşmayacak şekilde sıkıyoruz, varsa üzerine frambuaz sosunu sıkıyoruz yoksa da fark etmez milföyün kestiğimiz diğer yarısını kremanın üzerine kapatıyoruz ve soğuması için dolaba koyuyoruz. Servis etmeden önce üzerlerine pudra şekeri serpiyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder