4 Ekim 2013 Cuma

Çikolatalı Kek

Çikolatalı Kek


Çikolatalı Kek Dilim
Bugünlerde yine çikolata krizim tuttu. Çikolatalı kek arayışına giriştim. Kitaplar arasında dolaşırken Martha Stewart'ın kitabında tarifini vermiş olduğu çikolatalı kekin önce resmine vuruldum. Sonra Cenk'in (Cafe Fernando) de bu tarifi denediğini ve beğendiğini gördüm. Ve yapmaya karar verdim. Denedikten sonra da artık bu kekin evimden hiç eksik olamayacağını anladım. Hem yumuşacık pamuk gibi, hem de yoğun çikolata tadı alabileceğiniz bir kek... Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Aşağıda tarifini vereceğim kekte kabartma tozu kullanılmıyor. Neden diye soracak olursanız, kabartma tozu yerine kefir ve karbonat kullanılıyor. Hiç merak etmeyin, çok da güzel kabarıyor. Aslında tarifde ekşi krema olarak kullanılmış fakat Cenk sanırım buna en yakın kefiri düşünmüş. Ben de öyle denedim. 

Çikolatalı Kek Tarifi

Malzemeler
2,5 su bardağı un
1/4 su bardağı kakao
1 çay kaşığı karbonat
3/4 çay kaşığı tuz
1/2 su bardağı krema
1/2 su bardağı ekşi krema (kefir)
200 gram bittter çikolata (yoksa sütlü çikolata)
225 gram tereyağı
1+1/4 su bardağı şeker
4 yumurta + 1 yumurta akı
1 çay kaşığı vanilya özütü

Yapılışı
Öncelikle fırınımızı 170 dereceye ısıtmaya başlayalım. Kremayı bir tencereye alıp, kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtalım. Daha sonra ince ince doğradığımız çikolatanın üzerine döküp çikolatayı eritelim. Kefiri de ekleyip soğuyana kadar bekletelim. Başka bir kaba un, kakao, karbonat ve tuzu eleyip bir kenara alalım. Oda sıcaklığında erimiş tereyağını mikser yardımıyla şekeri de içine ekleyip mikser ile iyice çırpalım. Çırpma işlemini devam ettirirken yumurtaları da teker teker ilave edelim, bu arada vanilyayı da ekleyebiliriz. Kuru ve ıslak malzemeleri 2 defada dönüşümlü olarak karışıma ekleyelim. Karışımı 25 cm çapındaki kek kalıbına dökün. (kalıbı önceden yapışmaması için yağlayın) Yaklaşık 50-55 dakika pişirin. Pişip pişmediğini kürdan testi ile deneyin.

Not: Dilerseniz üzerine çikolata sos hazırlayıp, öyle servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder